Friday 9 September 2011

2
Komen
Pahlawanku.....


Pahlawanku,
Pergilah berjuang untuk bangsa, jangan ragu namamu tetap dipuja,
Biar mati sebagai pahlawan yang sejati jangan tunggu jasamu  tetap bertaut,
Selamat kau pergi, selamat kembali dengan hati suci dan tak takut mati,
Pahlawanku menuju ruang ke medan perang,
Jangan takut sebagai askar pejuang.....

Tidak kira kita bekerja sebagai apa, doktor, guru, jururawat, tukang sapu, jurutera, tukang masak, atau pemandu lori sekalipun kita adalah askar pejuang bagi negara kita sendiri. Tidak perlu menunggu untuk memakai uniform lengkap seorang Polis atau seorang Tentera semua tanggungjawab mempertahankan negara adalah tanggungjawab kita yang bergelar rakyat Malaysia...Saya sayangkan negara saya, saya akan pertahankan kedaulatan negara saya agar anak-anak, cucu cicit saya serta keturunan saya akan hidup sebagaimana saya dilahirkan dizaman yang bergelar Kemerdekaan. Bersyukurnya saya dilahirkan di Malaysia, sebab belum tentu saya akan hidup dalam keadaan ini jika saya tidak dilahirkan di negara ini. Kepada pejuang yang telah lama meninggalkan jasa agar kita dapat hidup seselesa ini...hanya allah dapat membalas jasa dan pengorbanan mu mengizinkan kami berada di zaman kemerdekaan ini..akan kami pertahankan agar generasi baru juga mendapat maanfaat dari perjuagan mu...... Saya Sayangkan Negara Saya Malaysia!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...