Thursday 17 March 2011

2
Komen
sabah bah.......

bermula 5 jan 2011 dari Senai International Airport ke KKIAt2...."betul ke aku nak tinggalkan Johor Ni" itulah debaran hati yang aku rasakan saat melangkahkan kaki ke Senai Airport..pe2 jua yang berlaku aku dah x leh nak berpatah balik....."ni la apa yang aku ingin lakukan"......


sesuatu yang menarik di sini...saat kapal terbang melabuhkan sayapnya LAUT lah yang menggamit pemandangan utama di sini...KKIA terletak berhampiran laut di samping itu landskap pulau-pulau yang berhampiran membuatkan mata terasa seperti memandang lukisan hidup...

perjalanan dari KKIAt2 ke rumah aku hanya memakan masa 20 minit (kalau jalan x jem la)..disepanjang perjalanan juga akan kelihatan rel keretapi di sebelah kiri merentasi beberapa kawasan ekonomi utama di sini...di sebelah kanan pula adalah pesisir laut yang membiru terbentang luas disebelah jalan utama ke Kota Kinabalu ini...yang menariknya kelihatan banjaran gunung menghijau menemani aku disepanjang perjalanan ke rumah...suami yang berada di sebelah hanya memandang sinis ke arah aku ketika aku menyatakan "indahnya tempat ni...."

hampir sampai ke rumah yang baru aku ingin duduki, terbentang luas sawah padi berlatarkan banjaran yang indah....petak-petak padi masih belum berisi dan rel keretapi tadi juga melalui jalan utama ke kawasan perumahan kami suami isteri....



adakah keindahan tempat ini akan menghiburkan hati di kala rindu terhadap Johor semakin hari mencengkam hati.....

2 comments:

Zasillah Ariffin said...

bila lak nak balik johor nie? :))

NORA LIZA said...

tunggu...de citer sedih pas ni hi hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...